esza logo jobb fels

Beszámoló a nyárról

A pandémiából kiszabadulva boldogan készültünk két nyári programunkra, a családtáborra és a bajai kajak táborra. Már a nevükből is kiderül, hogy a két tábor nem azonos, de voltak olyan bátor családok, akik a kajakot is kipróbálták.

A bajai kajaktábor a vállalkozó kedvű fiatalok és a régebb óta fiatalok programja volt. Minden nap hosszabb- rövidebb túrát tettünk a mellékágakon és kimerészkedtünk a nagy Dunára is. Az apró szigetecskék, öblök, fákkal elrejtett, vadregényes fürdőhelyek legalább olyan izgalmasak voltak, mint egy uszály elhaladása, vagy a mellékágról a nagy Dunába átevezés. Amikor valahol hosszabb időre kikötöttünk, nem csak pihentünk, hanem beszélgettünk, esetleg játszottunk. Tapasztalt vezetőinknek hála, minden feladatot megoldottunk, és minden este azzal a jóleső érzéssel kötöttünk ki, hogy megint sikerült egy különleges nap.

Az evezésen kívül minden este valamilyen közösségi program volt. Persze a fiatalok, gyerekek között a csocsó bajnokság és a ping-pong vezette a listát, de a Petőfi-szigeten található szabadtéri kondi eszközöket is kipróbálták. A közös fagyizások, nagy beszélgetések és a lelki programok (minden nap mise) közösség kovácsoló erővel bírtak.

Orfűn rendeztük meg a családtáborunkat, ami nagy sikerrel zárult. „Ajándék vagy.” Ezzel a mottóval indultunk neki a tábornak, és minden programunk ezt járta körbe. Ajándék vagy, mint házastárs, mint gyerek, mint barát, mint ember. A kirándulások, a közös programok, a családi feladatok, mind ezt hivatottak erősíteni. Minden résztvevőnek volt egy „palack posta” üvege, amibe a többiek leírhatták, ő miért ajándék a közösségnek, a plébániának, a barátainak, a családjának. Az erősítés volt a lényege ennek a néhány napnak. Fő előadónk Lothinger Éva szociális testvér, családterapeuta volt, aki a „házasság, mint sokk” téma köré építette fel interaktív, sokszor vidám, de elgondolkodtató előadását. Éva nővér a párkapcsolat, a gyereknevelés, az önnevelés, az önismeret témájában segített eligazodni. A táborban persze minden nap volt szentmise, volt éjszakai szentségimádás, sok-sok beszélgetés, komoly és vidám programok. Kirándultunk Siklósra, ahol a várat néztük meg, elmentünk egy mecseki bórkostolásra és a máriagyűdi kegytemplomba is. Családi sportvetélkedő, táncház és éjszakai túra, kézműves foglalkozás, strandolás gazdagította ezt a pár napot. A családok magukban és másokkal is erősödtek, barátságok alakultak, erősödtek meg.

Szeretnénk folytatni mind a két nyári programot, és köszönjük Magyarország Kormányának támogatását.